Zastanawiasz się, w jaki sposób są nanoszone nadruki i oznakowania np. na powierzchnie naczyń? Kalka ceramiczna to najpopularniejszy i najpewniejszy sposób na to, by ozdobić szklane i ceramiczne przedmioty codziennego użytku. Daje to szerokie możliwości zarówno w zakresie reklamowym, jak i użytkowym. Logotypy, infografiki, dedykacje czy napisy mogą ozdobić np. kubki, szklanki czy talerzyki.
Co to jest kalka ceramiczna?
Na specjalny papier nanoszony jest projekt, który kolejno trafia na ceramiczną powierzchnię przedmiotu. Dla utrwalenia znakowania kolejnym etapem jest wypalanie, które pozytywnie wpływa na trwałość oraz pozwala zachować intensywność i głębię reprezentowaną przez wielokolorowy nadruk. Piec programujemy na temperaturę około 800 °C, co daje gwarancję wysokiej skuteczności procesu.
Proces znakowania
Ta metoda znakowania polega na nakładaniu papieru na powierzchnię przedmiotów, a następnie utrwalanie ich w wysokiej temperaturze (w procesie wypalania).
Jakie produkty najczęściej znakuje się ceramiczną kalką?
Nasza ceramiczna kalka znajduje szereg zastosowań w kampaniach reklamowych czy promocyjnych prowadzonych np. na rzecz koncernów spożywczych czy lokali gastronomicznych. Metoda znakowania sprawdza się szczególnie wtedy, gdy do personalizacji mamy:
- kubki filiżanki,
- talerzyki,
- dzbanki.
Również pozostała ceramika nadaje się do stosowania tej metody znakowania. Skontaktuj się z nami, a my zaproponujemy najlepszą technikę – zgodną z Twoimi potrzebami.
Zalety tej metody znakowania
Ta technika znakowania ma szereg zalet. Przede wszystkim odznacza ją wysoka trwałość, która jest efektem wypalania. Można uzyskać wiele ciekawych efektów i kolorów, korzystając z dostępnego u nas wzornika Pantone.
Wady kalki ceramicznej
Zachęcamy, aby zamawiać większą liczbę gadżetów reklamowych zdobionych kalką, ponieważ jest to najbardziej opłacalne. W przypadku małych nakładów, koszt pojedynczej sztuki jest dość wysoki.
Ograniczenia związane z tą metodą znakowania
Pewnym ograniczeniem może być fakt, że kolory do kalki wybierane są zgodnie z obowiązującym wzornikiem Pantone. Tę metodę znakowania stosuje się wyłącznie do produktów ceramicznych lub szklanych, dlatego odnosi się głównie do przedmiotów codziennego użytku wykorzystywanych w gastronomii czy sektorze spożywczym. Nie można natomiast znakować innych gadżetów, wykonanych np. z drewna.