Skuteczność to jedna z najważniejszych cech gadżetów reklamowych. Przecież właśnie dlatego tak chętnie rozdajemy je potencjalnym klientom – liczymy na to, że poznają naszą markę i skorzystają z usług firmy. Czym muszą się wyróżniać gadżety promocyjne, żeby można było je uznać za skuteczne? Podpowiadamy!
Skuteczny gadżet reklamowy – jaki powinien być?
Dobry gadżet reklamowy to taki, który spełnia swoją funkcję nawet po zakończonym evencie branżowym czy kampanii reklamowej. To znaczy, że jest wykorzystywany np. w biurze czy przestrzeni publicznej i wciąż zachęca nowe osoby do zapoznania się z marką. Czym jest skuteczny gadżet reklamowy? Czy może nim być zwykły długopis, tak często rozdawany podczas wielu okazji? Za chwilę przekonasz się, że tak.
Przydatny
Przydatność jest pierwszą i jednocześnie najważniejszą cechą skutecznych gadżetów reklamowych. Jest ona ważna zarówno dla Ciebie, jak i potencjalnego klienta – warto zadbać o to, aby budżet na gadżety promocyjne był maksymalnie wykorzystany. Jak to zrobić? Wybierać takie akcesoria, które mogą być wykorzystywane na co dzień. Dzięki temu klient poczuje, że jego potrzeby są przez Ciebie rozumiane, a to natomiast bardzo dobrze wpływa na wizerunek marki i wzmacnianie więzi biznesowych.
Estetyczny
Gadżety promocyjne muszą być atrakcyjne wizualnie – to nie podlega wątpliwości! Skuteczny nośnik reklamy powinien zwracać na siebie uwagę swoją kolorystyką, chwytliwym sloganem lub ciekawym projektem logo firmy. Estetyka nie musi jednak iść w parze z zawiłością – nawet prosty, lecz atrakcyjny design potrafi na długo zapaść w pamięć. Świetnym dowodem na to jest nieskomplikowana, oryginalna, żółta litera „M” na czerwonym tle. Sprawdź w naszym ostatnim artykule jak przykuć uwagę klienta za pomocą estetycznych gadżetów.
Solidny
Pamiętaj o tym, że gadżety reklamowe są wizytówką Twojej firmy. Nie oznacza to jednak, że podczas eventu branżowego musisz rozdawać akcesoria o dużej wartości. Ważne jest to, aby nie były one nietrwałe i nie rozpadały się po czasie. Nawet gadżety reklamowe do 20 zł mogą być wielofunkcyjne, estetyczne i solidne, jak np. touch peny z nadrukiem, pamięci USB czy eleganckie wizytowniki. Jeśli zależy Ci na dobrej prezentacji akcesoriów, postaw na trwałe tworzywa, takie jak metal czy ekoskóra.
Zaskakujący
W trakcie pozyskiwania nowych klientów warto wykorzystać element zaskoczenia. Jak to zrobić za pomocą skutecznych gadżetów reklamowych? Zadbaj o chwytliwy i zachęcający do refleksji slogan (możesz poprosić o pomoc copywritera), który bezpośrednio nawiązuje do Twojej marki. Możesz również postawić na zwykły przedmiot mający bardzo ciekawe funkcje: touch pen będący czyścikiem, stojakiem i śrubokrętem czy ręcznik, który chłodzi. Zaskakując swojego potencjalnego klienta, masz większą szansę na uskutecznienie nośnika reklamy!
Spersonalizowany
Skuteczne gadżety reklamowe powinny być również spersonalizowane. Pokaż swojej grupie docelowej, że znasz, rozumiesz i odpowiadasz na ich potrzeby. Przykładowo – branża informatyczna ceni sobie gadżety technologiczne, koordynatorzy projektów na co dzień wykorzystują kalendarze reklamowe do organizacji pracy, a świadomi aktywiści – gadżety ekologiczne. Warto też przyglądać się aktualnym trendom modowym, które sprzyjają personalizacji, jak np. powerbanki przyjazne środowisku (wykonane np. z bambusa, jak powerbank SILVA).
Jakie gadżety reklamowe są skuteczne?
Łącząc wszystkie powyższe cechy, otrzymujesz skuteczny gadżet idealny. To, jaką finalną formę będzie mieć, zależy w głównej mierze od Twojej grupy docelowej. Żeby pomóc Ci podjąć decyzję, poniżej przedstawiamy ogólne grupy docelowe oraz proponowane przez nas skuteczne gadżety reklamowe.
Dzieci
Jeśli planujesz event dla dzieci, pamiętaj o tym, że grupą docelową wciąż są rodzice. To właśnie oni są prawnymi opiekunami, którzy podejmują decyzje zakupowe. Niemniej, nawet dorośli lubią atrakcyjne gadżety reklamowe dla dzieci, które pozwalają na wspólną zabawę lub zajęcie pociechy podczas przerwy na wydarzeniu. Najmłodszym z pewnością przypadnie do gustu piórnik LOLLI, który można samodzielnie pokolorować i zabrać do domu.
Młodzież
Młodzież szczególnie ceni sobie akcesoria wielofunkcyjne i atrakcyjne wizualnie. Żeby dowiedzieć się więcej o tej grupie docelowej, sprawdź nasz ostatni artykuł o gadżetach reklamowych dla młodzieży. Jest jednak jeden szczególny i ekologiczny przedmiot, który z pewnością pokochają młodzi ludzie – butelka filtrująca Dafi z nadrukiem zastępująca zużycie ponad 300 plastikowych butelek z wodą. To doskonały przykład skutecznej reklamy, widocznej na co dzień w szkole i poza nią!
Dorośli
Dorośli są bardzo szeroką grupą docelową. Działania marketingowe w tym przypadku warto kierować do odpowiedniej branży. Jeśli jednak szukasz czegoś, co jest uniwersalne i ma cechy skutecznej reklamy, sprawdź USB długopis lub USB szklane – to nietypowe propozycje, które zaskoczą każdego, przydadzą się w większości branż i posłużą przez długi czas!
Osoby starsze
Podobnie jak wyżej, starsze osoby również mogą mieć różne oczekiwania dotyczące gadżetów reklamowych. Skuteczną reklamę warto tutaj dostosować do rodzaju eventu. Jeśli jest to piknik rodzinny, możesz postawić na ekologiczny gadżet reklamowy wielokrotnego użytku, taki jak szklany kubek SKLO z czarną pokrywką. A może organizujesz wydarzenie dotyczące nauki technik relaksacyjnych? Tutaj ciekawym pomysłem może być podarowanie zestawu kąpielowego w etui CUIDA. Powyższe gadżety reklamowe są wyłącznie naszą propozycją i nie gwarantują 100% skuteczności reklamy. Pamiętaj, że każdy z nich musisz osobiście dobrać do swojej grupy docelowej. Jeśli szukasz więcej inspiracji lub informacji na temat gadżetów, odwiedź nasz blog!
Zobacz podobne wpisy:
- Nietypowe gadżety reklamowe – 5 najciekawszych propozycji
- Prezent na Dzień Chłopaka w pracy – co kupić pracownikom?
- Gadżety reklamowe dla dzieci – na event rodzinny i nie tylko!