Zielony marketing przestaje kojarzyć się wyłącznie z chwilowym trendem. Coraz więcej przedsiębiorców zaczyna promować swoją firmę w duchu ekologii na rzecz ochrony środowiska. Właściciele zarówno małych, jak i dużych firm wiedzą, że ekologiczne postawy oddziałują na otoczenie i... odpowiadają na potrzeby klientów. Dlaczego warto i jak ekologicznie promować swoją firmę? Podpowiadamy w dzisiejszym artykule.
Dlaczego warto postawić na eko marketing?
Eko marketing to rodzaj marketingu skupiający się na ochronie środowiska, a także propagowaniu zachowań zgodnych z ideą zero czy less waste. Na czym polega w praktyce? Między innymi na ograniczeniu emisji szkodliwych substancji (siarka, tlenki węgla, pyły), angażowaniu się w ekologiczne akcje społeczne, promowaniu usług czy produktów w sposób nieszkodliwy dla środowiska. Dlaczego warto zdecydować się na ekologiczne rozwiązania podczas kampanii marketingowej? Zalet jest więcej niż wad.
- Realnie przyczynisz się do ochrony środowiska. Eko marketing pozwala również na osiągnięcie oszczędności finansowych poprzez redukcję kosztów związanych z produkcją czy transportem.
- Twoja firma zapadnie w pamięć jako jedna z tych, którym nie jest obojętny los planety. Obecnie rośnie świadomość dotycząca ochrony środowiska, a konsumenci coraz chętniej wybierają produkty i usługi, które przyczyniają się do ochrony środowiska.
- Zyskasz zaufanie klientów, dzięki czemu chętniej będą do Ciebie wracać. Klienci i konsumenci coraz częściej przywiązują wagę do tego, jakie wartości reprezentują firmy, z którymi współpracują i jakie działania podejmują one na rzecz środowiska.
- Zwiększysz świadomość dotyczącą ekologii i uwiarygodnisz priorytety firmy. Ponadto eko marketing może przyczynić się do poprawy wizerunku firmy.
- Przyciągniesz nowych klientów dzięki minimalistycznej, naturalnej reklamie. Dzięki eko marketingowi Twoja firma zyska pozytywny wizerunek w oczach klientów.
Pomysł na promocję firmy w duchu eko marketingu
W jaki sposób możesz zacząć stosować eko marketing? Wbrew pozorom nie wymaga to drastycznych zmian w firmie. Pierwsze kroki ku promowaniu marki w duchu ekologii możesz postawić już na pierwszym targu branżowym. Pokaż klientom, że nowoczesne technologie nie muszą się wykluczać z naturą. Zamiast drukowanych ulotek zacznij wykorzystywać kanały digitalowe lub zwróć się do ekologicznych mediów i partnerów. Zwróć również uwagę na opakowania i etykiety. Staraj się ograniczać ilość plastiku, stosuj biodegradowalne opakowania i opcjonalnie udostępniaj klientom opcję bezpłatnego recyklingu. Zainteresuj również swoją grupę docelową ekologicznymi gadżetami reklamowymi, a dzięki temu zyskasz w ich oczach jako nowoczesna firma, której nie jest obojętny los planety. Poniżej zestawiliśmy produkty ekologiczne, na których możesz nadrukować logo firmy i dzięki nim skutecznie zaistnieć w świadomości klientów jako firma godna zaufania. Do promocji wybierz te, które najlepiej odpowiadają wartościom firmy. Pamiętaj też o tym, że za promocją muszą iść działania! Zadbaj więc o to, aby eko marketing obowiązywał również wewnątrz firmy.
Gadżety reklamowe przyjazne środowisku
W naszym zestawieniu znalazły się zarówno droższe i trwalsze produkty ekologiczne, jak i te tańsze, lecz wciąż popularne i chętnie wykorzystywane do promocji firmy. Podczas wyboru gadżetów reklamowych pomyśl nad ich zastosowaniem. Droższe lepiej sprawdzą się jako nagroda w konkursie – nie nadwyrężą firmowego budżetu, a skutecznie zaangażują klientów w działania marki. Tańsze natomiast skutecznie dotrą do większego grona odbiorców, np. na targach czy wydarzeniu branżowym.
Eko zasilacz telefonu
O nowoczesnych kabelkach Octopus Eco pisaliśmy w ostatnim artykule pt. Designerskie gadżety reklamowe, które sprzyjają środowisku. Ich innowacyjność polega na połączeniu technologii z naturalnymi, biodegradowalnymi materiałami, a także odpowiadaniu na obecne potrzeby konsumentów. Adapter Octopus Eco wyróżnia się różnymi wyjściami (USB, USB-C, micro-USB i Lightning), dzięki czemu nawet posiadacze najnowszych Macbooków bez wejścia USB będą mogli z niego korzystać!
Notatnik z nasionami
Organizujesz warsztaty lub prelekcje? Zareklamuj się w oryginalny sposób. Zamiast tradycyjnych, papierowych notesów, podaruj uczestnikom notatnik z nasionami petunii. Podczas wydarzenia będą mogli spisać najważniejsze informacje, a po powrocie do domu... zutylizować notatnik i posadzić kwiat. Okładka notesu zawiera w sobie nasiona, ale nie są one dołączone w osobnym opakowaniu. Żeby posadzić petunię, wystarczy oderwać okładkę i zasypać ją torfem w doniczce, podlać i postawić na parapecie. Przyznaj, że z taką reklamą się jeszcze nie spotkałeś. Twoi potencjalni klienci na pewno też!
Bezprzewodowa ładowarka bambusowa
Bambusowa ładowarka bezprzewodowa 5W to produkt coraz popularniejszy wśród osób, które chcą być na bieżąco z nowinkami technologicznymi, a jednocześnie dbają o środowisko. Bambus jest materiałem naturalnym, pochodzącym z odnawialnych źródeł, co oznacza, że jego produkcja nie wprowadza do środowiska szkodliwych substancji. Dodatkowo bambus jest bardzo trwały i odporny na działanie czynników zewnętrznych, a to z kolei oznacza, że ładowarka będzie służyć przez długi czas. Łączenie tych dwóch rozwiązań w jednym produkcie to doskonały sposób na połączenie funkcjonalności z ekologią.
Reklamowy pendrive z naturalnego korka
Pamięć USB Porto 16 GB, podobnie jak ładowarka bambusowa, łączy w sobie funkcjonalność i ekologię. Jego obudowa została wykonana z naturalnego korka, który po zużyciu można poddać recyklingowi. Co więcej, to świetny gadżet reklamowy dla firm z mniejszym budżetem promocyjnym. Jego cena jest niewielka, co jest kolejnym dowodem na to, że zielony marketing po prostu się opłaca! Sprawdź tutaj, na jakich wydarzeniach warto rozdawać pendrive'y reklamowe.
Torby z naturalnych materiałów
Ostatni ekologiczny gadżet reklamowy jest najtańszy w porównaniu z poprzednikami. Jednocześnie jest najbardziej uniwersalny – trafi do każdej grupy docelowej i może posłużyć klientom przez długi czas. Torba z bawełny organicznej na czas trwającego eventu przechowa mniejsze gadżety reklamowe i tym samym odciąży uczestników z nadbagażu w osobistej torbie. A jeśli zadbasz o chwytliwy slogan i atrakcyjny design, możesz mieć pewność, że torba z logo Twojej firmy będzie chętnie wykorzystywana na co dzień.
Szukasz więcej inspiracji? Odwiedź caprea.com.pl i sprawdź naszą ofertę eko gadżetów reklamowych! Szczególnie zachęcamy do przejrzenia zakładki „Ekologia”, w której znajdują się produkty łączące innowację i ideę less waste.