Kubki porcelanowe to zdecydowanie jeden z najpopularniejszych gadżetów reklamowych (zaraz obok długopisów reklamowych). Reklamodawca, który decyduje się na taką formę reklamy powinien przede wszystkim mieć świadomość, że jest to forma utrwalenia marki w świadomości konsumenta.
Kubek ceramiczny nie należy do najtańszych gadżetów. Szczególnie jeżeli chcemy, aby był to gadżet spersonalizowany, który będzie reprezentował informacje o firmie w postaci logotypu lub nazwy firmy. Z racji jego wartości powinien on raczej stanowić zwieńczenie, podsumowanie lub zrealizowanie umowy między firmą a konsumentem. Powinien przede wszystkim kojarzyć się z „pozytywnymi” wrażeniami, a nie próbować zatrzeć złe wrażenie.
Bardzo często reklamodawcy upierają się, aby kubek z każdej strony reprezentował ich firmę oraz pokazywał najlepiej w mocno kontrastujących barwach napisy „kup”, „skorzystaj”, „zamów” – „zadzwoń i zrób cokolwiek, żebyśmy w zamian za ten kubek mogli na tobie zarobić”. Z własnych doświadczeń i obserwacji wiem, że kubek reklamowy nie jest zapamiętywany jako „ten kubek, który wręczyła mi firma x”. Jest on rozpoznawany wśród innych kubków na zasadzie „ten, który dostałam od człowieka z firmy x” albo „ten, który mi przysłali za kody kreskowe”. Wniosek nasuwa się jeden – kubkiem ceramicznym nie reklamujemy firmy, ale reklamujemy moment wiążący konsumenta z firmą. Taka sama reguła dotyczy wielu innych gadżetów reklamowych. A dlaczego kubek jest wyjątkowy? W przeciwieństwie do innych gadżetów – kubek wiąże się z czynnością, która bezpośrednio dostarcza przyjemność. Oczywiście – wszystko zależy od smaku kawy, jej aromatu, body lub pianki albo zapachu. Estetycznie atrakcyjny kubek jest jednak w stanie zmieniać smak kawy, w takim sam sposób, w jaki opakowania są w stanie podnosić jakość produktów.
Magic mug – termochromia na usługach reklamy
Atrakcyjność gadżetu można osiągnąć wykorzystując dwa jego atrybuty – formę oraz projekt graficzny. Bardzo często kreatywny i atrakcyjny projekt nadruku jest w stanie znacznie podnieść jakoś gadżetu. Jednak niskiej jakości projekt z pewnością obniży wartość nawet najdroższego gadżetu.
Jednym z ciekawszych rozwiązań w kategorii technik nadruku jest termochromia, za pomocą której można tworzyć gadżety zwane „Magic Mug”. Są to kubki porcelanowe, które zmieniają barwę pod wpływem temperatury. Dzięki temu możemy stworzyć nie tylko gadżet reklamowy, który będzie cały czas przekazywał informacje o naszej firmie, ale przede wszystkim „aktywny” gadżet, który będzie robił wrażenie zdecydowanie nie tylko na osobie, która będzie codziennie z niego korzystała.
Termochromatyczne nanoszenie druku nie dotyczy tylko porcelany i szkła, ale także wielu innych materiałów, które wykorzystując tej rodzaj nadruku stają się aktywną formą reklamy. Coraz częściej termochromia wykorzystywana jest w nanoszeniu druku na tekstylia. Wykonuje się w ten sposób parasole lub odzież. Nadruk termochromatyczny na parasolach jest aktywowany w czasie opadów deszczu a nadruk na odzieży aktywuje się w momencie kontaktu z ciałem lub poprzez potarcie.