W ostatnich latach powstało bardzo dużo wszelkich agencji reklamowych o różnych specjalizacjach. Wiele małych agencji zajmuje się nadal podstawowym zakresem usług poligraficznych drukując wizytówki lub ulotki. Są to usługi w reklamie nazywane jako „proste” a ich realizacja opiera się głównie na realizacji zaleceń klienta.

Reklamować, czyli co?

Hasła na gadżetach reklamowych

Rozwój reklamy to aktualnie nowe możliwości w marketingu. Choć to zazwyczaj strategie marketingowe odpowiadają za nowe pomysły reklamowania, to branża reklamowa sama poszukuje nowych rozwiązań w materiałach, formach i przekazie marketingowym.

Reklamowanie to dość skomplikowana czynność, która wymaga zaplanowanego harmonogramu oraz wyboru odpowiednich narzędzi. Jej działanie można porównać do inwestycji w coś, co ma przynieść firmie wymierne korzyści. Jednak korzyści wymierne to nie zawsze korzyści finansowe. Istnieje pewien specyficzny rodzaj korzyści, który nie generuje bezpośredniego zysku dla firmy, ale pomaga podjąć klientowi decyzje przy wyborze produktu.

O ile korzyści finansowe płynące z inwestycji w reklamę są łatwe do zmierzenia, o tyle korzyści „wizerunkowe” nie dają się obliczyć według żadnego wzoru. Jedyną szansą na ocenę skuteczności i „mocy” wizerunku jest ankieta i badanie fokusowe, które bada w jakim stopniu nazwa firmy lub produktu wpływa na decyzje konsumenckie.

Reklamować, czyli jak?

Gadżety reklamowe, które służą do przekazywania komunikatu reklamowego to po prostu nośniki informacji. Reklamodawca, który decyduje się na wykorzystanie takiej formy reklamy powinien na początku zaplanować „przeznaczenie” tego komunikatu oraz uwzględnić go w harmonogramie budowy wizerunku produktu lub marki. Następnie powinien zostać opracowany przekaz, który będą wykorzystywały wybrane artykuły reklamowe.

Istnieje kilka rodzajów haseł reklamowych, które mają różne funkcje w zależności od przeznaczenia i formy gadżetu:

Hasła brandingowe

Są to hasła, które przede wszystkim promują nazwę firmy i jej logo. Wykorzystuje się do tego celu najczęściej produkty wysokiej jakości o dużej funkcjonalności (przyrządy i urządzenia towarzyszące w codziennym życiu).

Celem tych haseł jest promocja nazwy firmy wśród wybranej grupy odbiorców.

Taki przekaz sprawdza się najlepiej w grupie potencjalnych klientów, którzy znają promowaną firmę i znają jej ofertę. Taki gadżet służy również do umocnienia wizerunku w świadomości klienta.

Hasła generyczne

Tego typu hasła są przede wszystkim hasłami, które mają generować konkretną czynność. Może to być między innymi wejście na stronę internetową, wykonanie telefonu lub złożenie zamówienia. Tego typu hasła wyglądają zazwyczaj w następujący sposób:

Wymiana opon? Dzwoń 34 323 30 22  Pizza z pieca! Zamów na pizzazpieca.pl Tanie pranie na ul. Kościuszki 43

Hasła kreatywne

Tego rodzaju hasło służy do zaskoczenia klienta poprzez niestandardowy zwrot lub skojarzenie. Takim hasłom powinien najczęściej towarzyszyć humor, pastisz lub ironia.

Będziesz miał branie! sklepwedkarski.pl Zobacz różnicę! optyk na placu wolności 43 Wykręć niezły numer! 883 763 910

Hasła naturalne

Służą do prezentacji danych kontaktowych firmy razem z nazwą.

Pospieszalscy s.c. 34 232 32 20  Maxflorec www.baniastudio.pl OCB www.bibulki.pl Wydawnictwo czarne.pl Piekarnia Górska 43 020 20 20

Umieszczenie hasła na gadżecie reklamowym powinno mieć konkretny powód i powinno generować konkretne korzyści. Jednak ich użycie powinno być wcześniej dobrze przemyślane i zaplanowane. Należy również pamiętać o tym, że każde hasło powinno również mieć swój odpowiednik w formie gadżetu, gdzie należy zadbać o dopasowanie rodzaju gadżetu, jego jakości oraz koloru.